Wednesday, September 9, 2009

Kisah Untuk 5 Bulan

Salam...
Rasanya dah 5 bulan tak upadated blog tak sempat rasanya dan dalam 5 bulan tu dah macam-macam terjadi dari suka hingga ke duka....
Happy Story
  • Pada 20hb Mei mak mertua call katanya surat dari JPA.....bedetak gak jantung aku.. macam persoalan dalam dapat kerja ker....hahaha...bila balik umah...Ya, Allah Alhamdulillah aku dapat kerja at last dapat juga aku kerja gomen...best gila rsanya bersyukur tak terhingga...rezeki anak2 orang kata.
  • Pada 26hb Mei aku tender kat IWK....bye...bye ...kengkawan
  • Pada 28hb aku lapor diri dekat JPA...aku posting kat MOA(Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani) Putrajaya dekat la ngan umah.
  • Pada tahun ni juga hubby dapat tawaran sambung belajar...rezeki gak tu rezeki anak2.

Sad Story

  • 29hb June Abah tiba-tiba kena serangan strok masa bangun untuk masak nasi lemak...
  • 13hb Julai berita yang teramat sedih bagi kami sekeluarga...Abah pulang ke rahmatullah...AlFatihah.

Begitulah liku-liku kehidupan aku sepanjang 5 bulan ni...dari gembira hingga sedih.berita kehilangan Abah yang paling memilukan bagaimana 2 minggu berulang-alik ke hospital..Abah masuk neouro ICU. Dua kali Dr buat opertaion tapi Abah masih koma dan pergi meninggalkan kami.Mungkin Tuhan lebih menyayanginya.Tinggal Mama dan anak-anaknya meneruskan kehidupan.Bila masuk Ramadan sayu rasanya...dah tak ada orang nak anyam ketupat lagi..sedihnya.Mungkin esok lusa sampai waktu kami plak.

"Ya, Allah!...Ampunilah dosa bapa mertuaku..tempatkan lah beliau di golongan orang beriman, Jauhilah dirinya dari seksaan kuburmu...Amin..Ya rabal alamin"

No comments: